Wyszukiwarka

Artykuły

Wspomnienia z II wojny światowej

2019-10-14

Przez cały wrzesień w naszej szkole upamiętnialiśmy 80 rocznicę wybuchu II wojny światowej. W związku z tym podjęliśmy różne działania. Zapoznaliśmy się z historią wojny obronnej w 1939 roku, na miejscowym cmentarzu odwiedziliśmy Grób Nieznanego Żołnierza , a w Muzeum Historycznym obejrzeliśmy wystawę ,,A więc wojna !’’. Poza tym w holu szkoły odbył się pokaz filmów dokumentalnych.

W naszych rodzinach również wspominaliśmy tamte dni. Nasi bliscy- dziadkowie, pradziadkowie podzielili się z nami swoimi przeżyciami, które zostawiły w ich pamięci trwały ślad. Owocem tych rozmów są spisane wspomnienia…. Pamiętajmy  …

Czytaj więcej o: Wspomnienia z II wojny światowej

Wycieczka klas piątych do Warszawy

2019-10-09

Pierwszym punktem wyprawy był Kampinoski Park Narodowy, gdzie przewodnicy oprowadzili nas po lesie. Dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy o zwierzętach tam żyjących. Zaobserwowaliśmy wiele owadów i ptaków.

Następnie udaliśmy się do Parku Trampolin. Po dwóch godzinach wyczerpującej zabawy przyszedł czas na posiłek i powrót do domu.

Czytaj więcej o: Wycieczka klas piątych do Warszawy

W Opinogórze…

2019-10-03

Uczniowie klas II zaczęli ten rok szkolny od podróżowania.

W ostatnim czasie wybrali się do Opinogóry. Tam zwiedzili obiekty Muzeum Romantyzmu oraz poznali mnóstwo interesujących faktów z życia polskiego poety – Zygmunta Krasińskiego. Wzięli udział w lekcji dydaktycznej na temat  „W co się bawić... Zabawy i zabawki Zygmunta Krasińskiego”. Mieli również okazję wykonać własne zabawki oraz zaprojektować pocztówkę z Opinogóry. Wyjazd ten był niezwykle udany.

Teraz uczniowie z niecierpliwością czekają na kolejne wycieczki.

Czytaj więcej o: W Opinogórze…

Z wizytą we Włoszech

2019-10-02

Trzecie międzynarodowe spotkanie realizowane w ramach programu ERASMUS+ już za nami. Wróciliśmy z Włoch, z małej miejscowości Moretta (ok. 4000 mieszkańców), szczęśliwi, gdyż udało nam się zobaczyć wiele wspaniałych miejsc i spotkać wielu sympatycznych ludzi. Gościnni i życzliwi Włosi pokazali nam m.in. olbrzymią farmę, gdzie hodowanych jest prawie 300 krów dających 8000 litrów mleka dziennie.

Czytaj więcej o: Z wizytą we Włoszech

Kulinarna niespodzianka dla chłopców z kl. 6d

2019-10-01

Z okazji Dnia Chłopaka warto kolegów czymś zaskoczyć. Dziewczęta z klasy 6 D mają dużo pomysłów i lubią razem działać.  Własnoręcznie przygotowały więc smakołyki: gofry, tosty i watę cukrową. I takie menu królowało na stole podczas wieczorku z okazji Dnia Chłopaka.

Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i trafił w gusta kolegów.  Całość dopełniła wesoła zabawa, gry i konkursy. To był bardzo udany dzień.